Hotel opening

Finančné riadenie a ekonomika

Finančný plán

  • náklady a výnosy v analytickom členení
  • prevádzkový zisk a EBITDA
  • hotelové štatistické a pomerové ukazovatele

Prieskum trhu a ekonomické porovnania

  • výber dodávateľov pravidelných (opakovaných) tovarov a služieb a foriem spolupráce
  • prevádzkové zmluvy a rámcové podmienky:
    • energie
    • odborné prehliadky a skúšky technických zariadení  
    • hotelová bielizeň
    • hotelová kozmetika a papierový program
    • čistiace prostriedky a pomôcky, chémia
    • potraviny, nealko a alko nápoje, vína
    • gastro zariadenia a gastro inventár
    • likvidácia kuchynského odpadu
    • licenčné zmluvy na software
    • licenčné zmluvy so správcami autorských odmien
    • poistenie majetku, zodpovednosť za škodu, zodpovednosť za škodu na vnesených veciach
    • servisný prenájom (čistiace rohože, hotelová bielizeň a pod.)
    • výpožička hnuteľných vecí (espresso stroj, chladničky, výčapné zariadenie a pod.)
    • ochrana ovzdušia, vôd a odpadové hospodárstvo
    • zabezpečenie služieb BOZP, PO a PZS

* ďalšie zmluvy podľa potrieb hotelovej prevádzky.

Finančné a daňové dokumenty

  • cenové výmery, jedálny a nápojový lístok
  • kurzový lístok so stanovenou výškou odmeny, provízie (v prípade zmenárenských služieb)
  • knihy registračných pokladníc s certifikátom
  • denné a mesačné uzávierky stredísk
  • evidencia dokladov vklad a výber do / z pokladne
  • pokladničná a valutová kniha
  • poverenie k zmenárenskej činnosti zodpovedných zamestnancov (v prípade zmenárenských služieb)
  • zoznam dodávateľov potravín
  • doklady preukazujúce spôsob nadobudnutia tovaru a materiálov (faktúry, zmluvy)
  • povolenie na predaj liehu v spotrebiteľskom balení, zoznam dodávateľov
  • doklady o nadobudnutí tovarov podliehajúcich spotrebnej dani
  • mesačná evidencia predaja a zásob liehu
  • ďalšie dokumenty podľa potrieb hotelovej prevádzky*

* presný zoznam dokumentov Vám zašleme na základe špecifikácie Vašej prevádzky.

HM

Hotel opening

Príprava hotelovej prevádzky na otvorenie, nastavenie všetkých finančných, marketingových, technických, personálnych a organizačných procesov je časovo i odborne najnáročnejšou fázou pri rozbehu nového hotela. Osobitnou skupinou úloh je zabezpečenie zákonného legislatívneho rámca, potrebného pre činnosť hotela.

Charakteristickou črtou tejto fázy je zvýšená miera stresu, spôsobená časovými sklzmi. Optimálne z pohľadu rozbehu hotela je angažovanie zodpovedného manažera na dennej báze v čase min. jeden rok pred otvorením hotela. So skracujúcim sa časom osobnej prítomnosti zodpovedného manažera v hoteli sa časť procesov presúva do obdobia po otvorení hotela, čím sa predlžuje jeho nábeh do prevádzkového zisku.

Časť procesov sa môže optimalizovať v priebehu skúšobnej prevádzky, ktorá by mala trvať max. 1 mesiac od otvorenia, v závislosti od veľkosti a typu hotelovej prevádzky.

Vyhľadávanie

Naše služby

Naše skúsenosti a akčný plán vás rozhýbu

Ste pripravení na investíciu a efektívne podnikanie v hotelierstve?

Kontaktujte nás